All is well that ends well

Okej, PANIK. Kommer till svenskalektionen idag, glad i hågen men dödstrött förstås, och får reda på att jag ska hålla mitt tal till Nationella provet PÅ TORSDAG!! Gaah, jag har ju inte ens en tillstymmelse till börjat förbereda det...
Nåja, nu har jag i alla fall valt vilken text och vilken bild jag ska prata om, jippie =)

För övrigt var jag och Issi inne på tatueringsstudion idag och bestämde typsnitt och storlek på min tatuering :D Ändrade dag också eftersom min dressyrträning blev flyttad till fredag den här veckan. Så det kommer ske onsdag den 14:e istället (om en vecka alltså typ). Det kommer göra sååååå ont... <3

s. 69
" Den där känslan av äventyr kommer säkerligen inte av vad som händer, det finns det bevis på. Det är snarare på det sätt vilket sekunderna hakar i varandra. Så här är det jag tror att det sker: plötsligt känner man att tiden rinner bort, att varje ögonblick leder till ett annat, och så vidare; att varje ögonblick går upp i intet, att det inte lönar mödan att försöka hålla det kvar. Och då anser man att det är händelserna som har denna egenskap, händelserna vilka tar gestalt för en just i själva ögonblicket; det som är formen gör man till innehåll. Med andra ord, det där att tiden förflyter, som man talar så mycket om, det ser man knappast."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback