Helvete

Vilken dag...

Som slutade i diket... Var på väg hem från stallet runt 23, har typ 100 m kvar tills jag ska svänga in på parkeringen hemma. Då hoppar en hare ut mitt framför bilen. Vad gör Carro? Jo hon bromsar. Och det hade väl fungerat om det varit normalt väglag, men nu var det snorhalt, så bilen får sladd åt höger. Självklart försöker jag parera upp åt vänster, men det resulterar bara i att bilen snurrar ett halvt varv runt åt det hållet i stället och dundrar ner i diket med höger framdäck, bilen stannade typ 10 cm från en lyktstolpe. Tur? Något. Hade bilen brakat in i den hade jag förmodligen inte gått ut ur bilen...

Som tur är ingen skada skedd på varken mig eller bilen och det gick att backa upp den igen på första försöket, men ändå. Det konstiga var att jag höll mig helt lugn hela tiden, först när jag kommit in och satt mig i köket kom en panikkvälvning över mig, tänk om det hade hänt längre bort, typ mitt på landsvägen mellan stallet och hemma? eller om jag faktiskt hade kört in i lyktstoplen? shit...

Bilen fick sig dock en liten törn, plåten som sitter framtill precis under motorhuven trycktes in lite av dikeskanten så den får besöka verkstaden imorgon för säkerhets skull. Vilket gör att jag INTE har någon bil till skolan i morgon som jag annars skulle haft så jag skulle fått sova lite längre på morgonen...

SUCK! :(

Kommentarer
Postat av: Mikis

Gud vad läskigt! Tur att det gick bra! :):)

Postat av: A

Brushan!!:O vad läskigt, vilket tur att du klarade dig oskadd!

2007-12-05 @ 12:08:47
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback